czwartek, 30 kwietnia 2009

Presell Page

Pozostałości po PresellPage... jeszcze działają.

autorem artykułu jest Tomek Urban
Ebooki, eprasa, audiobooki, unikalna wiedza za niewielkie pieniądze
Jakiś dobry czas temu dosyć głośno było o nowej metodzie pozycjonowania stron poprzez dodawanie artykułów do stron zwanych Precelkami (Presell Page). Przez pewien krótki okres była ona nawet dośc skuteczna... z biegiem czasu jednak moc linków z typowych stron PresellPage, przestała mieć znaczenie, są tacy którzy mówią, że linki z takich stron mogą szkodzić. A wszystko dlatego, że większość stron na których były artykuły została uznana za spam w google... stało się to zapewne za sprawą automatycznych dodawarek i braku moderacji stronek Presell Page - o sprawie już pisałem na blogu.
Co tu dużo mówić... typowe precelki powoli, lecz pewnie zaczęły znikać z indeksu google... co nie trudno zauważyć.
Jeśli więc gdzieś jeszcze znajdziesz informację zachwalającą tą metodę, nie bedzie ona zbytnio aktualna... Choć nie tak do samego końca...
Dlaczego nie do końca? Hmm... nadal znam kilka stron pozostałości po Presell Page, zresztą sam jedną prowadzę, która nie wyleciała i nie ma zamiaru wylecieć z indeksu naszej ulubionej wyszukiwarki.
Pozostałościami, które nie mają zamiaru wylecieć z indeksu, ani zniknąć z innego powodu są zadbane strony PresellPage, znaczy się takie które:
- są moderowane
- artykuły są przeglądane i sprawdzane czy są unikalne
- najczęściej służą jakiemuś celowi innemu niż pozycjonowanie, są tematyczne (publikują tylko artykuły związane z jakimś tematem)
- nie służą właścicielom do nabijania punktów w systemach wymiany linków
- mogą nawet brać niewielkie opłaty za publikacje wpisu (np. 2,44 zł SMSem)
Jak znaleźć taki PresellPage?
- Raczej napewno nie znajdziemy go w żadnym spisie stron PresellPage... nie znajdziemy tez go wpisując w google to hasło. Trzeba wykazać trochę inwencji i szukać takich stron pod hasła artykuły, strony z artykułami, opublikuj artykuł, jak dodać artykuł, jak dodać treść, dodaj poradę itd. Idealnie będzie jak znajdziesz stronę związaną z twoim tematem oferująca opublikowanie artykułu (przykładowo jeśli prowadze sklep z biżuterią, dobrze będzie jak znajdę jakąś stronę z poradami dla kobiet). To dosyć ważne, gdyż samo hasło PresellPage kojarzy się już tylko w sumie rzecz biorąc ze spamem, jest więc w miarę możliwości unikane. Strona na której masz zamiar dodać artykuł ma służyc czemuś więcej niż bycie miejscem pod zdobywanie linków, ma przykładowo zawierać te wspomniane porady dla kobiet, opisy produktów skierowanych dla mężczyzn czy też cokolwiek innego, byle tylko nie było nigdzie napisane, że głównym celem strony jest zdobywanie linków itd.
- Gdy już znajdziesz stronkę sprawdź czy google ją jeszcze uznaje jako stronkę... wpisz w wyszukiwarce: 'site:url_strony', jak zobaczysz kilka wyników, znaczy, ze jeszcze jest w indeksie. Możesz też sprawdzić PageRank strony, jak i krótką historię strony na tej stronie. Przyda Ci się wtyczka SeoQuake do FireFox'a.
- Następną ważną rzeczą jest sprawdzenie czy strona nie uczestniczy w systemach wymiany linków - google tez sie za te strony zabiera... w tym celu warto sprawdzić czy w jakims miejscu na stronie nie ma koło siebie kilkunastu, kilkudziesięciu linków do stron zewnętrznych.
- No i to chyba wszystko co najważniejsze. Trzeba Ci jeszcze pamiętać by nie umieścić w jednej chwili kilkudziesięciu artykułów, jak i o tym by nie umieścić wszędzie dokładnie tego samego artykułu. A jesli już masz zamiar skorzystać z tego samego pomysłu na artykuł, warto w każdym artykule coś dopisać, koniecznie zmieniać tytuł, usunać lub dodać kilka linijek (bez szkody dla treści) itd. Jeśli masz zamiar umieścić dokładnie kopie jednego artykułu.. szkoda Twojego zachodu.
- Dobrze będzie jeśli jeszcze podlinkujesz jakoś, choćby na jakimś forum swój opublikowany artykuł. Nabędzie on trochę większej mocy.

--
Tomek Urban - Jak reklamować sklepy internetowe?. Zapraszam też na moją nową strone programy dla firm
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

środa, 29 kwietnia 2009

Zasady w ebiznesie

9 zasad biznesu w sieci

autorem artykułu jest Andrzej Klimek
Prosty i skuteczny sposób na rozpoczecie ebiznesu tutaj
1. Nie każ mi myśleć
Mówi tytuł książki Stefana Kruga (org. Steve Krug) o funkcjonalności stron www. Stwierdzenie opiera się na zasadzie: każda funkcja i moduł serwisu www powinien być intuicyjny, nie wymagające dodatkowego opisu ani instrukcji.
2. E-biznes, to pełnowartościowy biznes, którego jedyną różnicą jest kanał sprzedaży
Niektórzy twierdzą, że biznes w sieci rządzi się swoimi prawami. Ja jednak uważam, że podstawowe zasady biznesu: uczciwość, wytwarzanie wartościowego dobra oraz dążenie do budowania prestiżu firmy i zysku dla niej - są absolutnie niezmienne.
3. Podstawą zasady - uniwersalne
Aby serwis funkcjonował prawidłowo (tj. tworzył nową jakość, systematycznie zwiększał liczbę użytkowników, był intuicyjny) należy stosować się do podstawowych zasad budowy stron www.Internet tworzą ludzie, to oni nabywają nawyki korzystania z niego - należy wychodzić tym nawykom na przeciw.
4. Nawigacja - bez kręgosłupa ani rusz
Gdyby w dużym sklepie z akcesoriami budowlanymi człowiek musiał szukać śrubek po całej hali, to prawdopodobnie zniechęciłby się po kilku minutach. W serwisach www zadaniem wyznaczania kierunków zajmuje się nawigacja. Musi być ona przejrzysta i prosta. Musi zawierać hasła zrozumiałe przez lwią część użytkowników. Każdy serwis, bez wyjątku, powinien posiadać unikalny system nawigacji, opierający się na ugruntowanych wśród internautów zasadach.
5. Pi-aR dźwignią handlu
Tak w biznesie tradycyjnym, jak w e-biznesie, to pozytywne relacje publiczne tworzą najważniejszą wartość reklamy i działalności firmy. Każdy spot reklamowy powinien tworzyć stabilne i dobrze kojarzące się stereotypy. Stereotypy i opinie większości - to Public Relations.
6. Jak to chłop Rzym budował
Budowanie biznesu w sieci to złożone i skomplikowane zadanie. Tworzą je przede wszystkim: kadra, produkt (jego jakość i potrzeby, które zaspokaja), kanał sprzedaży, obsługa klienta, PR. Każdy kto rozpoczyna i prowadzi działalność w sieci powinien dokładnie przeanalizować swoje możliwości w powyższych kategoriach.
7. Technologia…krok wstecz
Świat nowoczesnych technologii rozpieszcza nas nowymi wersjami produktów oraz modyfikacjami w cyklu - miesięcznym lub kilkumiesięcznym. Proszę pamiętać, że każdy z nas posiada inną percepcję pochłaniania tych nowinek. Wielu z nas korzysta z rozwiązań z przed wielu lat (vide: przeglądarka Internet Explorer 6.0).Tworząc sieć korzystajmy z rozwiązań sprawdzonych, z których korzysta co najmniej 90% internautów.
8. Linkowanie - moc internetu
To linkowanie jest największą przewagą internetu wobec pozostałych mediów. Tworząc witrynę www oraz prowadząc działalność w sieci powinniśmy to zdanie powtarzać sobie zawsze gdy wprowadzamy jakiś tekst do sieci, aż wejdzie nam to w nawyk. Łączymy linkami wszystko co tylko można połączyć.
9. Analfabetyzm wtórny, czyli jesteśmy w sieci
Teksty tworzone na potrzeby internetu powinny spełniać kilka podstawowych cech. Muszą być:
- krótkie - usuń zbędne słowa
- proste w konstrukcji - korzystamy z prostego słownictwa, zrozumiałego dla większości ludzi, nie nadużywamy zdań złożonych (wyjątki: blogi oraz witryny dla specjalistów)
- tworzone według zasad ortografii i gramatyki
- niosące wymierną treść, stanowiącą wartość
Miejsce pierwotnej publikacji: http://pasjonat.wordpress.com/2009/03/03/9-zasad-biznesu-w-sieci/

--
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

wtorek, 28 kwietnia 2009

Programy partnerskie - recenzja

Programy partnerskie - czy warto do nich wstąpić

autorem artykułu jest Jacek Lasa

Warunkiem rozpoczęcia jakiegokolwiek zarabiania w sieci jest posiadanie strony internetowej lub bloga w miarę licznie odwiedzanego przez internautów. Jeżeli nie posiadamy strony to nie stoimy na straconej pozycji bo niektóre programy partnerskie oferują własne gotowe sklepy, które praktycznie same sprzedają swe produkty. Nasza praca po zapisaniu się do programu ogranicza się jedynie do promowania w Internecie naszego sklepu. Czyli dodawania go do katalogów, wyszukiwarek. Jeżeli uda nam się wypromować nasz sklep np. w wyszukiwarce google na wysoka pozycję wtedy możemy liczyć na jakieś poważniejsze zarobki. Oczywiście konkurencja nie śpi i takich jak nasz sklepów istnieje setki a nawet tysiące, ale gdy uda nam się znaleźć niszę, czyli jakąś dziedzinę i w oparciu o słownictwo z tej dziedziny zaczniemy promować nasz sklep, możemy bardzo szybko uzyskać wysokie miejsce w google. Promować możemy oczywiście poszczególne produkty, tworząc dla nich wpisy w blogach, czy katalogach. A teraz konkrety czyli programy, które oferują własne gotowe sklepy: sprzedaż ebooków i eprasy, zapiszesz się na tej stronie: http://www.nextranet.pl/?pid=203
Inne wydawnictwa niestety nie mają swojego gotowego sklepu. Ale możemy sprzedawać ich produkty za pomoca ogłoszeń sprzedam kupie, stron z takim darmowymi ogłoszeniami jest mnóstwo. Możemy założyć własnego bloga poświęconego jakieś tematyce na której się znamy i na nim sprzedawać produkty. Polecam założenie bloga na blogger.com, jest bardzo łatwy w obsłudze i nie potrzeba posiadać specjalistycznej wiedzy z zakresu tworzenia stron. Poza tym mając bloga możemy przystapić do programu google adsense, który płaci za klikanie w linki reklamowe, za jeden klik możemy otrzymac od 1 centa do kilku, oczywiście trafiaja się linki bardziej płatne ale są rzadkością. Najbardziej znanym programem partnerskim sprzedającym ebooki to Złote myśli możesz się zapisać na tej stronie:

www.zlotemysli.pl/vinci,1/
zapisanie się do tych programów jest darmowe, więc skoro nic nas to nie będzie kosztowało, prócz nakładu czasu na promowanie w sieci produktów to dlaczego by nie spróbować?

--

Strona gdzie zarobisz


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

poniedziałek, 27 kwietnia 2009

Blogi na które warto zajrzeć

http://tu-zarabiam.blogspot.com/
http://wenecja-italia.blogspot.com/
http://wolkswagen-polo.blogspot.com/
http://adsense-leonardo.blogspot.com/
http://we-lwowie.blogspot.com/
http://eliot10.blogspot.com/
http://samocieplam.blogspot.com/
http://laptops-leonardo.blogspot.com/
http://cheap-leonardo.blogspot.com/
http://donate-leonardo.blogspot.com/
http://praga-czeska.blogspot.com/
http://kwik-leonardo.blogspot.com/

niedziela, 26 kwietnia 2009

Zarabianie w programach partnerskich

Jak skłonić użytkowników do klikania w linki partnerskie

autorem artykułu jest Kinga Grzegorczyk




Jeżeli należysz do jakiegoś członkiem programu partnerskiego (np. PP księgarni czy też sklepu), dążysz do uzyskania jak największej liczby kliknięć, która wiąże się także z liczbą dokonanych przez użytkowników zakupów. Zanim przejdziesz do głównej treści tego artykułu, zastanów się który ze sposobów zamieszczenia linków partnerskich jest bardziej skuteczny: duży banner flashowy czy link tekstowy w treści artykułu? A teraz możesz sprawdzić czy wybrałeś/aś prawidłową opcję.



To w jaki sposób zamieścisz link partnerski w swoim serwisie ma spore znaczenie i od tego zależy ile osób zdecyduje się kliknąć w taki link. Jak wykazały badania, najbardziej efektywnym sposobem na pozyskanie jak największej ilości kliknięć są linki tekstowe powiązane z treścią artykułu, w jakim się znajdują.



Internauci, wyczuleni na tradycyjne reklamy w formie bannerów, starają się unikać ich, a nawet blokować jeśli mają taką możliwość. Jednak kiedy czytają ciekawy artykuł i napotykają w nim na odnośniki do powiązanych stron, większość w nie kliknie chcąc dowiedzieć się czegoś więcej. A w takim przypadku dzieli Cię tylko 1 krok od zarobku - dokonanie zakupu.



Dlatego też staraj się dostarczać swoim czytelnikom interesujące darmowe artykuły, np. recenzje książek w przypadku gdy zapisałeś się do PP księgarni. Dzięki temu, tym bardziej jeśli recenzja jest pozytywna i zachęcająca, skłonisz część użytkowników do przejścia na stronę księgarni i dokonania zakupu. Nie uzyskasz jednak takiego efektu, jeśli zdecydujesz się wstawiać linki gdziekolwiek, nawet do artykułów, które kompletnie nie są powiązane z produktami, na jakie internauci natrafią po kliknięciu w link partnerski. Przemyśl więc dobrze jak uzyskać największą klikalność, a zarazem najwięcej sprzedaży dokonanej za pośrednictwem Twojego serwisu.






--

Pomysły na biznes


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

interesujące blogi