Czy pisanie reklam (copywriting) jest trudne? Główny cel copywritingu jest prosty – sprawić, żeby ludzie kupowali produkt albo usługę. W żadnym wypadku nie chodzi o to, żeby reklamę albo ofertę podziwiali. Jeśli reklama nie sprzedaje, to jest dla reklamodawcy jedynie zbędnym kosztem.
To nieskomplikowany cel. Ale praktyka pokazuje co innego. Jaki jest rezultat? Sztuka i piękne przykłady kreatywności, które produkowane są przez „agencje kreatywne”, drukowane, podziwiane, doceniane na konkursach i… strona po stronie przewracane przez czytelników, którzy jakoś nie chcą nic kupować.
O skuteczności reklamy nie świadczą pozytywne opinie czytelników i jury na konkursach. Odbiorca „głosuje” na najlepszą reklamę wyłącznie za pomocą swojego portfela i wydanych na produkt albo usługę pieniędzy.
Najskuteczniejsze oferty/reklamy muszą:
1. Zainteresować
2. Powiedzieć, dlaczego warto skorzystać z produktu/usługi
3. Przedstawić dowód, że coś działa
4. Przekonać ludzi, że warto sięgnąć po tę korzyść
5. Poprosić o działanie
Oferta albo reklama nie będą sprzedawać, jeśli nikt ich nie zobaczy i nie przeczyta, a także jeśli nie zainteresuje czytającego tym, co może zyskać. Potencjalny klient musi być przekonany, że produkt działa zanim wyda na ten produkt pieniądze.
Klient musi być przekonany, że warto zamienić swoje pieniądze na twój produkt i musi być przekonany, że podejmuje właściwą decyzję.Wezwanie do działania jest jednym z tych elementów, które kończą ofertę/reklamę. Zwiększa ono szansę, że ktoś podejmie decyzję o zakupie produktu.
Copywriting i jego zasady są dość przejrzyste. Mimo to wiele agencji reklamowych (albo nawet większość?) opiera swoją działalność na nieskutecznych i „kreatywnych” przekazach. To nie ma sensu w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.
niedziela, 27 września 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
interesujące blogi
-
-
Chevalier - Serre- Chevalier: co wiedzieć trzeba Autor: *Katarzyna Sowa* Wspomniane już Serre Chevalier to region narciarski w Alpach Nadmorskich, niedaleko granicy ...
-
Chorwacja wczasy - Pomysł na wakacje – Chorwacja Autor: *Artelis - Artykuły Specjalne* Zastanawiasz się gdzie spędzić urlop? Nie masz żadnego pomysłu, gdzie w tym roku wyje...
-
Word - Twarda spacja w programie Word – bardzo przydatny drobiazg (nie tylko dla piszących prace dyplomowe i magisterskie) Autor: *Alicja Kaszyńska* Twarda spac...
-
biznes w sieci - Od czego zacząć biznes w sieci Autor: *Piotr Jaszczak* Ile głów, tyle pomysłów, jednak nie każdy z nich będzie trafiony. Dominujących koncepcji na temat ...
-
Strona o Pradze Czeskiej - Strona praga-czeska.infotab.pl powstała po podróży do Pragi. Zawiera kilka fotogalerii tematycznych, w których można zobaczyć najciekawsze zabytki Pragi s...
-
Ciekawa strona o Lwowie - Strona lwow.infotab.pl powstała w 2004 r. po podróży do Lwowa. Lwów to dawne polskie miasto, dzisiaj należące do Ukrainy. Mieszka tam nadal mnóstwo Polaków...
-
lenistwo - W walce z lenistwem ważne jest zrozumienie energetyki. Są ludzie dynamiczni, pełnie energii ze lśniącymi oczami i są też osowiali, poruszający się powoli, ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz