poniedziałek, 16 listopada 2009

mailing

Tworząc skuteczny mailing trzeba najpierw konkretnie sprecyzować do jakiej grupy ludzi chcemy trafić, czy wystarczy nam żeby to byli mężczyźni w wieku od trzydziestu do czterdziestu pięciu lat, czy muszą to być mężczyźni na przykład posiadający samochody marki Alfa Romeo (czy jakiejkolwiek innej).

Skuteczna reklama czy zwykły spam?


Autorem artykułu jest Mateusz Szczęsny




Czy zastanawiałeś się czemu Twoje maile reklamowe nie przynoszą żadnych skutków? Dlaczego nie ma żadnych wymiernych wyników do ilości rozesłanych maili. Nie czekaj i przeczytaj ten artykuł jeżeli chcesz poznać tajniki pisania dobrego mailingu.


Dziś odbiegniemy trochę od tematyki zarabiania w Internecie i zajmiemy się pewnym zagadnieniem pochodzącym z działu “e-marketing“. Wiele osób uważa ten sposób za zwyczajny spam, po prostu nie doceniają wielu plusów przewyższających ilość minusów. O jaką formę reklamy chodzi ? Mam nadzieję, że domyślisz się zaraz sam mój czytelniku.


Każdy z nas prowadząc działalność w internecie lub mając firmę, która posiada rozbudowaną stronę internetową, ma szeroką bazę adresową w której znajdują się adresy e-mail naszych kontrahentów. Adresy te głównie wykorzystuje do komunikowania się z klientami, ale co w przypadku gry mamy do zaoferowania nowy produkt lub usługę? To bardzo proste wykorzystujemy naszą bazę adresową do stworzenia mailingu, skutecznego mailingu! Zapytasz się teraz jak to zrobić? Jakie są zasady tworzenia dobrze prosperującego mailingu? To wszystko już zaraz, cierpliwości.


Wielu Prof. S. Jonalistów uważa, że mailing to zwyczajny spam. Moim( każdy może mieć swoje zdanie) mailing to idealny sposób na dotarcie do klienta, warto też podkreślić, że wcześniej nie musieliśmy świadczyć żadnych usług czy też współpracować z danym klientem, wystarczy pozyskać kogoś kto oferuje rozsyłanie e-maili do danej grupy osób, ale o tym konkretnie zaraz.


Tworząc skuteczny mailing trzeba najpierw konkretnie sprecyzować do jakiej grupy ludzi chcemy trafić, czy wystarczy nam żeby to byli mężczyźni w wieku od trzydziestu do czterdziestu pięciu lat, czy muszą to być mężczyźni na przykład posiadający samochody marki Alfa Romeo (czy jakiejkolwiek innej).


Zaczynajmy. Co najszybciej rzuca się w oczy w mailu? Tak! Każdy z nas najpierw sprawdza wzrokowo od kogo jest mail. Tak więc, pole “OD”, powinno zawierać nasze imię i nazwisko, tak abyśmy byli wiarygodni, w ostateczności może to być nazwa naszej firmy wraz z naszym imieniem i nazwiskiem. Pamiętajmy aby podpisać się tym samym imieniem i nazwiskiem w stopce.


Kolejnym, chyba najważniejszym elementem mailingu jest temat rozsyłanego maila. Dzięki umieszczeniu odpowiedniego tematu możemy zwiększyć jego skuteczność nawet o kilkadziesiąt procent. Zauważ, czy gdybyś znał już wcześniej wszystkie zasady skutecznego mailingu to zacząłbyś czytać ten artykuł gdyby miał temat: Skuteczny mailing, czy bardziej zainteresowałbyś się tematem jaki teraz jest umieszczony? No właśnie.


Personalizacja. Tak w swoim mailu reklamowym zwracaj się do użytkownika jako do jednej osoby, wiesz przecież, że kiedy otworzy tego maila będzie czytać go sam, a nie z grupa innych użytkowników. Jeżeli masz możliwość zwracaj się do swojego adresata po imieniu (może to być bardziej kłopotliwe w rozesłaniu mailingu). W treści używaj zwrotów grzecznościowych i podchodź z kulturą do odbiorcy. Pisząc porządną ofertę w mailu zwracajmy szczególną uwagę na poprawną interpunkcję oraz ortografię. Przez całą lekturę naszego maila reklamowego użytkownik powinien wyzwalać wiele pozytywnych emocji, zadbajmy o to tworząc specjalne zwroty pobudzające zainteresowanie czytelnika. Warto też “nawoływać” użytkownika do działania związanego z naszym mailem: “Nie czekaj, zrób to już dziś…”, “Zacznij działać, oferta ograniczona…” lub coś w tym stylu.


Kolejny aspekt dobrego maila, użytego do reklamowania jakiejś usługi czy produktu, to wygląd. Tak, wygląd to jeden z ważniejszych elementów praktycznie w każdej formie reklamy. w każdej grupie targetowej istnieją użytkownicy wolący przejrzysty tekst oraz użytkownicy preferujący graficzne przedstawienie im oferty. Tworząc mail zadbajmy o to aby stworzyć opcję “obejrzenia” maila w formie tekstowej, aby dogodzić obu grupom. Na końcu każdego maila powinno znaleźć się Post Scriptum. Statystyki mówią, że jeżeli użytkownik nie zainteresuje się treścią maila po przeczytaniu kilku pierwszych zdań automatycznie go zamyka lub przechodzi na koniec, gdzie właśnie znajduje się Post Scriptum. W “PS” należy umieścić główny wątek dotyczący naszego maila, samą esencję, a także krótkie zdanie, które pobudzi użytkownika do działania.


W kolejnych postach więcej informacji na temat skutecznego e-marketingu i innych ciekawych rzeczy.


PS. Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci w dotarciu do większej ilości klientów, zapraszam już wkrótce do lektury nowych wpisów.


Pozdrawiam.


Szczęsny Mateusz



---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

interesujące blogi