środa, 20 maja 2009

nieetyczne pozycjonowanie


© Marek Kosmal - Fotolia.com

Nieetyczne sposoby pozycjonowania stron internetowych w Google

autorem artykułu jest Jacek Biernacki
Wraz ze zwiększającą się popularnością internetu i jego zawartością dotarcie do odbiorcy z informacjami zawartymi na konkretnej stronie internetowej jest coraz trudniejsze. Jednym ze sposobów zaprezentowania naszej strony internautom jest dodanie jej do wyników wyszukiwania Google.
Jednak samo dodanie naszej strony do wyników wyszukiwania nie rozwiązuje problemu, znajdziemy się po prostu wśród setek tysięcy, lub milionów innych stron zawartych w indeksie, w zależności od tematyki naszej strony.
Rozwiązaniem jest dopiero pozycjonowanie strony w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania (tyle domyślnie jest wyświetlanych w wyszukiwarce), a najlepiej pośród pierwszych trzech. Są to najczęściej odwiedzane przez internautów miejsca i zapewniają też najdłuższy czas wizyty na naszej stronie.
Umiejscowienie naszej strony w wynikach wyszukiwania Google zależne jest od algorytmu chronionego patentem, zawierającego elementy o różnym stopniu istotności. Na większość z tych elementów mamy bezpośredni wpływ, co umożliwia wykorzystywanie tego faktu w sposób uznany przez Google za nieetyczny.
Do nieetycznych sposobów należą:
• używanie słów kluczowych niezgodnych z treścią witryny
Praktyka polegająca na wpisywaniu słów kluczowych w treści strony nie mających z nią związku a służących jedynie indeksowaniu ich przez robota wyszukiwarki
• ukrywanie tekstu i linków
Metoda polegająca na tworzeniu tekstów na stronie niewidocznych dla użytkownika (np. w kolorze tła strony) za to indeksowanych przez wyszukiwarki
• cloaking (ang. cloak - płaszcz)
Spreparowanie odpowiedniej zawartości „nakrywającej” naszą stronę (np. o innej treści i innych adresach url), a widocznej jedynie dla robotów
• powielanie, duplikowanie treści
Tworzenie wielu stron powiązanych ze sobą o identycznej lub podobnej treści. Można powielać strony (np. strona dostosowana dla telefonów komórkowych) lecz nie zaleca się ich indeksowania.
W przypadku kiedy Google uzna nasze działania za oszukańcze praktyki to:

• na stronę może zostać nałożony filtr wykluczający ją z pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania

• strona może zostać usunięta z indeksu a co za tym idzie z wyników wyszukiwania (dostaniemy tzn. bana)
W momencie kiedy zdarzy się nam taki przypadek trzeba wprowadzić zmiany na stronie i ponownie zgłosić do rozpatrzenia. Może to potrwać od kilku tygodni do kliku miesięcy. Dlatego warto zastanowić przed zastosowaniem nieetycznych metod pozycjonowania.
eMarketing - Pozycjonowanie stron, Reklama Google - AdWords, Analytics

--
Cognitive it - eMarketing, pozycjonowanie stron, kampanie adwords.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

interesujące blogi