niedziela, 27 września 2009

Tekst promocyjny

Czy pisanie reklam (copywriting) jest trudne? Główny cel copywritingu jest prosty – sprawić, żeby ludzie kupowali produkt albo usługę. W żadnym wypadku nie chodzi o to, żeby reklamę albo ofertę podziwiali. Jeśli reklama nie sprzedaje, to jest dla reklamodawcy jedynie zbędnym kosztem.

To nieskomplikowany cel. Ale praktyka pokazuje co innego. Jaki jest rezultat? Sztuka i piękne przykłady kreatywności, które produkowane są przez „agencje kreatywne”, drukowane, podziwiane, doceniane na konkursach i… strona po stronie przewracane przez czytelników, którzy jakoś nie chcą nic kupować.
O skuteczności reklamy nie świadczą pozytywne opinie czytelników i jury na konkursach. Odbiorca „głosuje” na najlepszą reklamę wyłącznie za pomocą swojego portfela i wydanych na produkt albo usługę pieniędzy.

Najskuteczniejsze oferty/reklamy muszą:

1. Zainteresować
2. Powiedzieć, dlaczego warto skorzystać z produktu/usługi
3. Przedstawić dowód, że coś działa
4. Przekonać ludzi, że warto sięgnąć po tę korzyść
5. Poprosić o działanie

Oferta albo reklama nie będą sprzedawać, jeśli nikt ich nie zobaczy i nie przeczyta, a także jeśli nie zainteresuje czytającego tym, co może zyskać. Potencjalny klient musi być przekonany, że produkt działa zanim wyda na ten produkt pieniądze.
Klient musi być przekonany, że warto zamienić swoje pieniądze na twój produkt i musi być przekonany, że podejmuje właściwą decyzję.Wezwanie do działania jest jednym z tych elementów, które kończą ofertę/reklamę. Zwiększa ono szansę, że ktoś podejmie decyzję o zakupie produktu.

Copywriting i jego zasady są dość przejrzyste. Mimo to wiele agencji reklamowych (albo nawet większość?) opiera swoją działalność na nieskutecznych i „kreatywnych” przekazach. To nie ma sensu w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.

środa, 16 września 2009

PageRank

PageRank to jeden z ciekawszych współczynników oceny wartości serwisu internetowego, jaki nadaje algorytm Google. Skala PR jest stała i zawiera się w przedziale 0-10. Od dłuższego czasu PR jest dynamiczny i co kilka miesięcy następuje aktualizacja wyświetlanego PR. Teoretycznie im wyższy Page Rank tym strona jest bardziej wartościowa.

Zasada przydzielania PR jest znana webmasterom i na podstawie tej wiedzy można w dużym przybliżeniu oszacować, jaki Page Rank otrzyma nasza witryna przy kolejnej aktualizacji. Szacunki te nie są zawsze trafione, ponieważ opierają się na ilości i jakości linków, które prowadzą do naszego serwisu. Algorytm potrafi zaskoczyć i przydzielić zupełnie inną wartość serwisowi, niż się spodziewamy. Na podstawie wcześniejszych doświadczeń można stwierdzić, że wartość serwisu obliczana przez Google może się znacznie różnić od wartości uznawanej przez użytkowników.
Zielony pasek PR jest o tyle ciekawy, że nie ma praktycznie żadnego przełożenia na pozycjonowanie i osiągane pozycje w wyszukiwarce, jednak każdy webmaster stara się o pozyskanie jak największego PR. Ma to związek raczej z ambicjami, a także z przełożeniem wartości sprzedawanej reklamy w serwisie. Im wyższy PR, tym lepsze ceny uzyskuje się za artykuły sponsorowane czy reklamę na stronie głównej serwisu.
Ręczne manipulacje wokół PR jest niedozwolone w wytycznych Google dla webmasterów. Umieszczanie linków do zewnętrznych serwisów w celu podwyższenia PR jest „nagradzane” obniżeniem PR dla witryny emitującej takie linki. Filozofia Google opiera się na tym, aby umieszczać linki zewnętrzne tylko wówczas, kiedy są one pożyteczne dla użytkowników odwiedzających nasz serwis. Oznacza to, że linki muszą być tematyczne i kierować do stron o zbliżonej tematyce, a także do takich, które rozszerzają poruszane zagadnienia na podstronach naszego serwisu.
Wymagania Google ocierają się nieco o utopijną ideologię, ponieważ w przypadku serwisów komercyjnych musielibyśmy linkować do konkurencji i odwrotnie. Na szczęście Internet jest niezwykle bogaty w różne formy prezentacji informacji. Linkowanie ze stron konkurencyjnych sklepów czy witryn jest nierealne, ale już ze stron zawierających informacje o naszych produktach czy usługach jest całkiem możliwe.

O autorze
Marek Krotecki, publicysta internetowy, freelancer specjalizujący się w edycji i korekcie artykułów. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, współpracujący z wydawnictwami w zakresie korekty tekstów

poniedziałek, 14 września 2009

treść strony

Umieszczenie wartościowych treści na stronie to metoda na zdobycie popularności wśród odwiedzających ją internautów. Istnieje kilka sposobów na budowanie zawartości strony. Możemy samodzielnie pisać artykuły, mamy wtedy pewność, że są one unikalne w skali Internetu.


Jak uzupełnić stronę internetową o wartościowe treści


Autorem artykułu jest Jacek Biernacki




Google we wskazówkach dla webmasterów zaleca zamieszczanie na stronach wartościowych i unikalnych treści. W jaki sposób wykorzystać internet i własną pracę do zbudowania wartościowej strony

Budując własną stronę internetową musi umieścić na niej wartościowe treści, które przyciągną do niej czytelników. To co na niej umieścimy będzie decydowało o jej popularności wśród internautów. Jeżeli treści umieszczone w serwisie nie zainteresują naszego czytelnika to wejdzie on i od razu wyjdzie z naszej strony. Częściowo informacje o atrakcyjności możemy uzyskać z Gogle Analytics przeglądając wskaźnik odrzuceń. Wobec tego, w jaki sposób stworzyć wartościową zawartość strony ?


Istnieje kilka możliwości pozyskania treści na stronę


- Pisanie własnych treści
- Copywriting
- Przedruk tekstów z innych stron


Tworzenie własnych treści


Najlepszym sposobem na wartościową i co istotne unikalną treść jest tworzenie tekstów własnoręcznie. Mamy wtedy możliwość przekazania informacji w sposób, jaki nam odpowiada i jednocześnie budujemy unikalną stronę w Internecie. Jest to o tyle istotne, że Google ceni unikalne strony pod względem zawartości.


Metoda ta jest pracochłonna i wymaga sporego zaangażowania czasu oraz chęci. Stworzenie wartościowych interesujących artykułów wymaga czasem spędzenia wielu godzin w Internecie lub w książkach na poszukiwania materiałów. Drugim czynnikiem, który może sprawiać problem po pewnym czasie jest wyczerpanie się tematów, na które można pisać.


Copywriting


Drugim sposobem uzupełnienia witryny o ciekawe informacje jest zamówienie tekstów u osób zawodowo zajmujących się tworzeniem artykułów. Niestety ta metoda wiąże się z kosztami, w zależności, od jakości zamawianych tekstów kosztują one więcej lub mniej. Za artykuł do precli o niskiej wartości merytorycznej zapłacimy około 2 zł za 1000 znaków. Taki, który można spokojnie umieścić na stronie to wydatek około 5 zł za 1000 znaków. Natomiast profesjonalna publikacja opatrzona merytorycznymi danymi może kosztować do kilkuset złotych.


Przedruk tekstów z innych stron


Innym sposobem na budowanie zawartości strony to wykorzystanie stron oferujących artykuły do przedruku. Są to najczęściej strony typu presell page, gdzie inni internauci publikują swoje informacje. Wadą tej metody jest pozyskanie treści, które najczęściej opatrzone są aktywnym linkiem prowadzącym do serwisu autora. Mimo to warto czasem przeglądać takie strony, może znajdziemy artykuł, który uzupełni zawartość naszej strony.


Podsumowanie - metody pozyskania treści na stronę


Umieszczenie wartościowych treści na stronie to metoda na zdobycie popularności wśród odwiedzających ją internautów. Istnieje kilka sposobów na budowanie zawartości strony. Możemy samodzielnie pisać artykuły, mamy wtedy pewność, że są one unikalne w skali Internetu.


Możemy wykorzystać do tego osoby zawodowo zajmujące się pisaniem artykułów, jednak będziemy musieli na to przeznaczyć pieniądze - od kilkunastu do kilkuset złotych w zależności, od jakości publikacji. Możemy jeszcze wykorzystać treści ze stron oferujących artykuły do przedruku. Nie będą to już jednak unikalne treści a także musimy się liczyć z aktywnym linkiem umieszczonym w artykule przez autora.



---

Autor prowadzi firmę Cognitive it oraz blog SEO - pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

interesujące blogi